طبس- سرپرستي يزدفردا: حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد ابراهيم مهاجريان" در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به ديدارهاي اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: فرمايشات و تذكرات مقام عظماي ولايت در همه زمينه‌ها حائز اهميت، قابل‌ توجه و راهگشاست كه بايد مورد توجه همه قرار گيرد و به‌كار بسته شود.


امام جمعه طبس يادآور شد: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند، مسئولان نبايد خود را به مسائل سياسي، اختلافات احتمالي، رفاه‌طلبي و تجمل‌گرايي گرفتار كنند.

ايشان افزود: اگر به جنبه‌هاي منفي و نقاط ضعف اهميت داده نشود، سبب ايجاد خسارت خواهد شد كه بر همين اساس لازم است مسئولان روحيه انتقادپذيري را در خود تقويت كرده و اگر انتقاد يا نقاط ضعفي به‌ وسيله مردم به آن‌ها منتقل مي‌شود آن را پذيرفته و با سعه‌ صدر به‌ دنبال رفع آن باشند.

خطيب جمعه طبس بيان كرد: ممكن است برخي از ما كه به يك فرد يا جريان خاص علاقه وافري داريم در مقابل انتقاداتي كه نسبت به آن فرد يا جريان مطرح مي‌شود ناراحت شده و به‌ دنبال توجيه آن باشيم كه اين كار صحيحي نيست.

وي گفت: البته نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران داراي نقاط مثبت مهم و قابل ‌توجهي از جمله امنيت و آرامش منحصربه ‌فرد، اعتماد بي‌نظير مردم به نظام، ولايت و مسئولان، غلبه بر تهديدها و تحريم‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي و پيشرفت‌هاي فراوان علمي است كه از اين نقاط مثبت نيز نبايد غافل شد.


حجت الاسلام مهاجريان اضافه كرد: مقام معظم رهبري نسبت به برخي برنامه‌هاي صدا و سيما نيز انتقاد دارند كه البته ضمن اينكه سيما برنامه‌هاي خوب و مفيدي دارد اما بعضا سريال‌هايي حتي در ماه مبارك رمضان پخش مي‌شود كه جز نشان دادن لودگي، بي بند و باري و رابطه بين دختر و پسر موضوع ديگري را آموزش نمي‌دهد.

وي ادامه داد: حتي كشورهايي كه توليدكننده فيلم‌ها و سريال‌هاي خشونت‌آميز هستند هم به تاثيرات مخرب و زيان‌هاي اين نوع فيلم‌ها پي برده و از پخش آن خودداري مي‌كنند اما متاسفانه مشاهده مي‌كنيم كه اين نوع فيلم‌ها در سيماي ما پخش مي‌شود كه بايد مسئولان و متوليان مربوطه نسبت به اين موضوع توجه داشته باشند و بدانند كه كوتاهي در انجام وظايف‌شان سبب ايجاد ضربه‌ها و خسارات جبران‌ناپذيري مي‌شود.

خطيب جمعه طبس در بخش ديگري از سخنان خود به سالروز پيروزي قهرمانانه حزب‌الله لبنان بر ارتش مسلح و جنايت‌كار رژيم جعلي صهيونيستي اشاره كرد و يادآور شد: حزب‌الله لبنان بدون در اختيار داشتن سلاح‌هاي مدرن و تنها با نيروي توكل، اخلاص و مقاومت توانستند ضربه مهلكي بر پيكره رژيم صهيونيستي و پشتيبان آن يعني آمريكاي جنايت‌كار وارد كنند.

وي ادامه داد: به بركت پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي امروز شاهد خيزش و انقلاب در بسياري از كشورهاي مسلمان و حتي غيرمسلمان هستيم به‌طوري كه حتي روباه پير يعني كشور انگليس هم در تله افتاده است.

امام جمعه طبس تصريح كرد: بيداري و خيزش مردم كشور انگليس و ساير كشورها از بركت انقلاب اسلامي و خون شهداست و علاوه بر اين آمريكا نيز غرق در مشكلات مالي و اقتصادي است كه انشاءالله بزودي همه سران ظالم كشورها به‌طور كامل سقوط خواهند كرد.


حجت الاسلام مهاجريان در بخش ديگري از خطبه‌هاي نمازجمعه روزه ماه مبارك رمضان را وسيله‌اي مناسب براي تقويت نيروي تقوا در وجود بندگان دانست و گفت: يكي از فلسفه‌هاي مهم و اثرات باارزش روزه ماه مبارك رمضان، ايجاد تقوا در وجود فرد روزه‌دار است كه در نتيجه انسان باتقوا از فساد، گناه و پليدي اجتناب و پرهيز مي‌كند.

وي ولادت باسعادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع) را نيز پيشاپيش تبريك گفت و يادآور شد: زندگاني امام حسن مجتبي (ع) كه در نيمه ماه مبارك رمضان در مدينه منوره متولد شدند بسيار مهم و قابل‌توجه است.

خطيب جمعه طبس افزود: امام حسن مجتبي (ع) باتوجه به اينكه چندين بار اموال خود را بين فقرا تقسيم كردند يكي از كريم‌ترين اهل بيت محسوب مي‌شوند و همچنين ايشان 25 بار به صورت پياده و حتي بعضاً با پاي برهنه به سفر حج رفتند.

امام جمعه طبس اضافه كرد: گروهي از سپاهيان امام حسن مجتبي (ع) خالص و از شيعيان اميرالمومنين (ع) و امام حسن مجتبي (ع) بودند، اما عده‌اي ديگر يا از خوارج بوده و يا براي كسب مال و غنيمت و با انگيزه‌هاي دنيوي مي‌جنگيدند و علاوه بر اين گروهي به دليل نداشتن بصيرت لازم، شكاك بوده و نمي‌توانستند درست تصميم بگيرند.

وي همچنين با اشاره به وقوع خشكسالي در كشور سومالي، از مردم خواست تا از كمك به مردم بحران‌زده اين كشور از طريق واريز نقدي به حساب شماره 99999 بانك ملي غفلت نكنند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا